COMPLEKS

COMPLEKS
BRANDING

compleks.nl

 

Projectdata: november 2019 – heden
Opdrachtgever: Stichting COMPLEKS

 

Stichting COMPLEKS is aanjager van innovatie en verbreding op de stedelijke woningmarkt. In lijn met de visie en doelen van de stichting zijn verschillende communicatie-uitingen ontworpen. Bestaande uit het logo, de website, presentaties en prints.

Branding: de naam compleks
De naam ‘COMPLEKS’ is een woordspeling die de dubbelzinnigheid van de woningmarkt laat zien. Het woord compleks is een verbasering van ‘complex’ en ‘plek’. Daarbij heeft complex een dubbele betekenis die gebruikt wordt.

  • Complex – ingewikkeld, moeilijk, frustratie, gecompliceerd.
  • Complex – een geheel van gebouwen, meerdere dingen die bij elkaar horen, een groep.
  • Plek – een plaats, locatie, punt.

Het woord ‘plek’ is vooral gebruikt voor de emotionele waarde die geïnterpreteerd kan worden. In dit geval is een plek een gevoel van thuis zijn.

Al met al een verwijzing naar de complexe woningmarkt, waar de stichting middels een complex een plek,  oftewel een thuis, wil bieden voor iedereen.

Het logo

Het logo is gemaakt met Adobe Illustrator. De kleur van het ‘hoofdlogo’ is groen. Daarmee wordt een link gemaakt naar de duurzaamheidsambities en maatschappelijke insteek.

In gehele branding van stichting COMPLEKS is gekozen voor een kleurenschema die sterk contrasteert. Deze diversiteit aan kleuren laat niet alleen de diversiteit binnen de stichting zien, maar ook de diversiteit aan doelgroepen die de stichting wil aanspreken.

De kleuren geel en oranje staan bij de stichting voor optimisme, energie en vriendelijkheid. Paars vertaalt zich in de stichting tot de creativiteit. 

De website
De website compleks.nl is op dit moment nog in ontwikkeling en wordt er feedback gevraagd aan gebruikers. Aan de hand daarvan wordt de website aangepast en verbeterd. 

Het grafisch ontwerp is gemaakt in Adobe Illustrator en bestaat op dit moment uit 3 webpagina’s. Het doel van de website was om te informeren en inspireren. Na aanleiding daarvan is de focus gelegd op het visualiseren van berichten: nieuws, column, onderzoek, etc. 

Deze ontwerpen zijn te zien op de afbeelding hieronder. De uiteindelijke vertaling naar de webpagina’s zelf kan verschillen van het ontwerp.